Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po latach czekania i walki wreszcie mamy trasę. Niektórzy się zachwycają, inni krytykują

Maja Stankiewicz
Obejście północ-południe to w Nakle największa inwestycja ostatnich lat. Trasa liczy nieco ponad 2 km, powstała w trudnym terenie.
Obejście północ-południe to w Nakle największa inwestycja ostatnich lat. Trasa liczy nieco ponad 2 km, powstała w trudnym terenie. Maja Stankiewicz
Kierowcy mogą już korzystać z północno-południowego obejścia Nakła. Po dwóch latach budowy udało się zakończyć tę strategiczną dla miasta inwestycję.

W połowie sierpnia trwały jeszcze prace na rondach. Nie wszyscy wierzyli w zapowiedzi władz, że we wrześniu pojedziemy nowym obejściem północ - południe omijając miasto. Udało się. Na otwarcie, choć pogoda nie sprzyjała, przyszło wielu nakielan. Organizatorzy zadbali o atrakcje. Można było przejechać trasę zabytkowym autobusem z Muzeum Komunikacji w Paterku. Do miasta zaproszono DJ. Sporo fanów zgromadził zespół „Piękni i Młodzi”. Koncert w tej grupy w amfiteatrze był darmowy.

Największa inwestycja ostatnich lat

Bo koszty budowy obejścia ogromne. Gmina Nakło wyłożyć musiała na to zadanie ponad 26 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej sięgnęło 32 mln zł, 5,5 mln zł dołożyło Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, a Zarząd Dróg Wojewódzkich - 4,2 mln zł. Obwodnica powstała w bardzo trudnym terenie, stąd tak wysokie koszty. Trasa liczy nieco ponad 2 km. Wykonawcą była firma Eurovia. Zbudowano dwa wiadukty, przepusty nad rzeką Śleską, mur oporowy przy Cukrowni Nakło, ronda przy ul. Nowej i Potulickiej...

- Ta inwestycja ma bardzo duże znaczenie dla dalszego rozwoju gospodarczego gminy i powiatu - podkreślał na uroczystym otwarciu traktu burmistrz Nakła Sławomir Napierała przypominając, że w Paterku, na 25 hektarach, powstaje Nadnotecki Park Przemysłowy. Dzięki obejściu powstający park, a także Cukrownia Nakło, zyskają lepsze połączenie z drogą krajową nr 10. To zagwarantować ma rozwój i nowe miejsca pracy. Takie są przynajmniej oczekiwania i nadzieje. Spełnią się? Zobaczymy!

Radość zmieszana z łyżką dziegciu

Sporo kierowców korzysta z obejścia, a to oznacza, że mniej aut przejeżdża codziennie przez centrum Nakła. O to chodziło. Tłok na ulicach w centrum wciąż jednak jest spory. Zdaniem niektórych winne jest oznakowanie. Nie wszyscy kierowcy jadący tranzytem wiedzą, że mogą z obejścia skorzystać . Pojawiły się też głosy krytyki dotyczące jakości wykonania trasy. - Na niektórych odcinkach samochodem trzęsie - mówią malkontenci. A co Państwo o tym sądzą?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naklonadnotecia.naszemiasto.pl Nasze Miasto